Marc Sanye (UPIFC): “9 Kilòmetres”
Exposició de l’11·02 al 24·03·2016 a la sala d’exposicions del Seminari de Vic (Osona / Barcelona)
PRESENTACIÓ:
9 kilòmetres de mar separen la costa turca de les illes gregues de Lesbos i Kos. 9 kilòmetres que prometen deixar enrere la guerra, l’opressió i la pobresa i aconseguir la llibertat o, si més no, l’esperança de llibertat. 9 kilòmetres que obliguen a abandonar tot allò que no es pot portar en una bossa. És un viatge desesperat, a través d’un mar no sempre amable, a la recerca, també, desesperada d’una vida més digna. Turcs, afganesos, iraquians i sirians arriben a les illes gregues amb barques de mentida i armilles salvavides de joguina i allà, just allà, al tocar terra ferma: desesperació, crits, plors, abraçades, emoció i encara els queda un llarg trajecte fins arribar a l’esperada Europa. A les platges de Lesbos i Kos comencen una nova odissea, possiblement encara més incerta.
El fotoperiodista osonenc Marc Sanye (UPIFC) retrata aquest moment, aquest instant, el final d’un malson i el principi d’un nou i desconegut futur. Amb sinceritat i franquesa, sense artifici, sense tremendisme, Sanye ens explica aquest moment, és la instantània d’un moment, que no és qualsevol moment.
___________________
L’autor Marc Sanye (1977) va començar els seus estudis de fotografia l’any 2000 a Vic, i els va continuar l’any 2002 a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC) a Barcelona.
L’any 2004 va fer, també a l’IEFC, el curs d’Assaig Fotogràfic a Zones Conflictives i diversos cursos i tallers de fotografia digital i postproducció.
L’any 2005 va iniciar la seva col·laboració amb el diari EL 9 NOU.
Des de 2007 ha realitzat diferents tallers com el Seminario Internacional de Fotografía y Periodismo (Albarracín), Periodismo Humano (Madrid) i Photon (València).
L’any 2011 va fer un taller sobre el terreny impartit a Melilla per Sergi Càmara, que després va esdevindre l’exposició “El Peso de la Pobreza”.
L’any 2012 va realitzar un taller d’edició gràfica amb Maria Rosa Vila,
Actualment treballa en diferents projectes i segueix col·laborant amb EL 9 NOU.
- Marc Sanye és afiliat del Sindicat de la Imatge UPIFC des del 10″12·2015, amb carnet de premsa núm. 1512732
- +INFO: http://www.marcsanye.com/
QUAN: | … de l’11 de febrer al 24 de març de 2016 |
ON: | … sala d’exposicions del Seminari de Vic |
ADREÇA: | … Ronda de Francesc Camprodon, 2, 08500 Vic (Osona / Barcelona) |
ENTRADA: | … lliure |
INAUGURACIÓ: | … dijous 11·02·2016, a les 19,30 h. |
+INFORMACIÓ: | … |
INAUGURACIÓ: | … Seminari de Vic: Tel 938 861 555 |
Etiquetes: fotografia, fotoperiodisme, Marc Sanye (UPIFC), refugiats, Seminari de Vic, Vic