DEBAT 7a Conferència Extraordinària
Les persones afiliades poden publicar aquí sobre la 7a Conferència Extraordinària adreçant el text a upifcgaranties@gmail.com amb indicació del seu nom i cognom i número d’afiliació, o de DNI o de NIE. No s’admeten anònims ni pseudònims.
AVÍS IMPORTANT
Aquest debat és d’accés públic perquè la Comissió de Garanties no disposa d’una alternativa més discreta en aquest moment. Ens ho podem permetre perquè el Sindicat és una organització democràtica molt transparent.
.
09.08.2024
___________________________________________________________________________________________________
DEBAT OBERT
ACTUALITZACIÓ: 19.08.2024
.
Xavier Subias / afiliat nùm. 9407029 / data 07.08.2024
Hola Comissió de Garanties,
Soc l’afiliat F. Xavier Subias Salvó amb el carnet del Sindicat de la Imatge UPIFC número 940729.
Per mitja del present escrit presento, una proposta de rebuig a la convocatòria de la 7a Conferència Extraordinària pels següents defectes de forma:
1- Per la votació electrònica en la 7a Conferència Extraordinària perquè aquesta modalitat no la contemplen els estatuts. Segons diu l’article 28.8 dels estatuts totes les votacions de la Conferència Extraordinària llevat l’elecció del Consell Directiu són a mà alçada i no parlen en cap moment de votació electrònica. Es podria considerar, si ens trobéssim en un supòsit d’excepcionalitat com pogués ser una pandèmia però aquest no és el cas.
2- Tampoc es poden considerar vàlids els vots emesos abans de la constitució de la 7a Conferència Extraordinària perquè com és lògic estarien dipositats fora de la conferència ja que no estarà encara constituida, Article 28.10. La 7a Conferència Extraordinària quedarà vàlidament constituïda el pròxim 22 d’agost a les 10:00h en primera convocatòria i ¼ d’hora després en segona. És a partir d’aquest moment que es podria començar a votar i no abans. Els vots rebuts abans de la convocatòria no poden ser considerats vàlids perquè la conferència encara no estarà constituïda.
3- Que no es pugui delegar el vot per a la 7a Conferència Extraordinària, quan l’Article 30 dels estatuts diu que els/les absents podran delegar la seva representació en un/a altre/a afiliat/da que assisteixi.
4- Perquè s’ha fet la convocatòria durant el mes d’agost quan durant 30 anys del sindicat aquest periode sempre ha sigut inhàbil. La convocatòria durant el mes d’agost impossibilita la participació de bona part de l’afiliació per ser època de vacances.
Per un altre costat faig les següents esmenes al text PROPOSTA INTEGRAL de Comissió de Garanties: En negreta la meva proposta:
Article 4 (segon i tercer paràgrafs)
“Des de 2022 el Sindicat té la seva seu social a l’habitatge cooperatiu La Balma al carrer d’Espronceda número 131 baixos, local 1, a Barcelona, amb un contracte de lloguer subscrit per vint anys de durada amb la societat cooperativa Sostre Cívic. El Consell Directiu pot canviar lliurement el domicili social de l’entitat, inclusivament domiciliar-la en una adreça particular o fins i tot en un apartat de correus tot habil·litant l’oficina telemàtica. El canvi de domicili caldrà tramitar-ho amb el procediment específic determinat per l’Administració, si n’hi haguera, i per defecte com una modificació estatutària. En aquest cas s’aplicarà el termini de 10 dies d’antelació mínima que contempla l’article 30.4c per la convocatòria de la Conferència Extraordinària.”
Canviar-ho per :
“Des de 2022 el Sindicat té la seva seu social a l’habitatge cooperatiu La Balma al carrer d’Espronceda número 131 baixos, local 1, a Barcelona, amb un contracte de lloguer subscrit per vint anys de durada amb la societat cooperativa Sostre Cívic. El Consell Directiu pot canviar lliurement el domicili social de l’entitat, inclusivament domiciliar-la en una adreça particular o fins i tot en un apartat de correus tot habilitant l’oficina telemàtica. El canvi de domicili caldrà tramitar-ho amb el procediment específic determinat per l’Administració, si n’hi haguera, i per defecte com una modificació estatutària. En aquest cas s’aplicarà el termini de 10 dies naturals d’antelació mínima, que contempla l’article 30.4c per la convocatòria de la Conferència Extraordinària.”
“Article 34.3. La dissolució del Sindicat requereix l’acord de la Conferència Extraordinària per majoria de 2/3.
En cas d’aprovar-se la dissolució del Sindicat, la Comissió Gestora liquidarà els deutes i atribuirà el patrimoni sobrant a la Generalitat de Catalunya, farà donació del fons documental a l’Arxiu Nacional de Catalunya o a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona o a d’altres institucions que acceptin preservar-lo i que no tinguin caràcter lucratiu d’acord amb l’article 5.2.b.5 del RD 416/2015, i procedirà a la baixa registral i legal de l’entitat.
Canviar-ho per :
“Article 34.3. La dissolució del Sindicat requereix l’acord de la Conferència Extraordinària per majoria de 2/3.
En cas d’aprovar-se la dissolució del Sindicat, la Comissió Gestora liquidarà els deutes i atribuirà el patrimoni sobrant a la Generalitat de Catalunya, farà donació del fons documental a l’Arxiu Nacional de Catalunya o a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona o a d’altres institucions que acceptin preservar-lo i que no tinguin caràcter lucratiu d’acord amb l’article 5.2.b.5 del Reial Decret 416/2015, i procedirà a la baixa registral i legal de l’entitat.”
Per una millor comprensió, proposo que tots els terminis establerts en els estatuts passin a ser comptats en dies naturals i no com ara que estan barrejats el terminis comptats amb dies hàbils i naturals.
Per últim, demano a la Comissió de Garanties que reconsideri la possibilitat d’habilitar la connexió telemàtica per la 7a Conferencia Extraordinaria per tal de facilitar la participació de l’afiliació que aquell dia estiguem fora de vacances.
Tot esperant que es tinguin en consideració les meves esmenes, correccions i aportacions.
Salut,
Xavier Subias / afiliat núm. 940729
…………………………………………………………..
Articles referenciats en l’escrit:
Article 28 La conferencia es el màxim òrgan deliberant i decisori del sindicat amb potestat de prendre acords per a la representació gestió i defensa dels interessos de l’organització i dels seus membres de la manera més àmplia.
Article 28.8 Llevat de l’elecció del Consell Directiu expressament regulada per sufragi secret en aquests estatuts, totes les altres votacions de la Conferencia són a mà alçada, però es faran secretes a proposta de la Mesa o d’un mínim del 10% de delegats /des assistents a l’acte.
Article 28.10 La conferencia quedarà vàlidament constituïda en primera convocatòria si assisteixen la meitat més un dels delegats/des amb dret a vot i en segona convocatòria un quart d’hora més tard sigui quin sigui el nombre d’afiliats/des amb dret a vot que assisteixin.
Article 28.11
a)Si la Conferencia es presencial en la seva totalitat o alguna/es de les sessions, mitja hora abans d’iniciar-se l’acte s’estabilrà en el lloc de celebració una mesa d’acreditacions sota la responsabilitat de la Comissió de Garanties.
Article 30
a) Els/les absents podran delegar la seva representació en un/a altre/a afiliat/da que assisteixi i totes les delegacions de representació es recolliran en l’acta. Si un mateix afiliat/da n’acumula més de 10 es detallaran en l’acta per a deixar-ne constància de la representativitat però només comptarà 10 en les votacions que es facin.
Article 30.1. Són funcions generals de la Conferència Extraordinària:
a) aprovar o no la modificació dels estatuts.
Article 30.4.
c) En el cas d’haver-hi circumstàncies que ho justifiquin, el termini d’antelació de la convocatòria es podrà reduir excepcionalment a un mínim de 10 dies naturals, sempre i quan l’ordre del dia no tracti de la dissolució del Sindicat, la modificació dels estatuts, la fusió o integració orgànica en estructures sindicals més àmplies o l’aprovació de derrames extraordinàries.
____________________________________________________________
.
Xavier Subias / afiliat nùm. 9407029 / data 17.08.2024
Hola Comissió de Garanties,
Soc l’afiliat F. Xavier Subias Salvó amb el carnet del Sindicat de la Imatge UPIFC número 940729.
Valoro molt positivament que finalment, ara si, s’admeti la delegació de representació per la 7a Conferència Extraordinària. L’inconvenient que l’hi veig es que l’afiliació no en podrà fer-ne ús perquè no s’assabentarà a temps, ja que segurament no es comunicat aquesta possibilitat per mitjà del correu electrònic, com diuen els estatuts.
Em dius que: “Pel que fa a les teves aportacions les faré a mans de la Mesa de la Conferència”. Gràcies, però el sufragi electrònic serà anterior a la constitució a la mesa per la qual cosa l’afiliació ja haurà emès el seu vot abans de conèixer les meves aportacions perquè la Mesa les presentarà després que hagi votat.
Les meves aportacions i/o esmenes als Estatuts sempre han sigut amb la intenció de millorar-ne el text i per corregir errors però sembla que no es vulguin incorporar.
Jo, com tu dius, en cap moment parlo de vots rebuts sinó de vots emesos, i aquests, l’afiliació els haurà emès abans de la constitució de la 7à Conferència Extraordinària i que estaran emesos fora de la conferència.
Per la qual cosa, segueixo insistint en la proposta de rebuig que vaig fer per defectes de forma a la convocatòria de la 7a Conferència Extraordinària afegint-t’hi ara la incorporació, de forma sobrevinguda, la delegació de representació i la presentació a mans de la Mesa de les meves esmenes després que l’afiliació hagi emès el seu vot.
Pel que fa a la data del 22 d’agost de la 7a Conferència Extraordinària em dius que l’afiliació fa vacances quan vol o no em pot fer, és clar, però la meva observació era que el mes d’agost fora considerat no hàbil, com sempre s’ha fet en el sindicat o que s’habilités la possibilitat de fer la conferència de forma telemàtica com s’ha fet en les anteriors convocatòries per tal de facilitar la participació. I va em dius que sinó es pot atendre aquesta petició es per culpa meva “perquè en aquest moment la CG no podem refiar-nos de comunicar la mecànica necessària mitjançant NL.” Com es pot veure un altre despropòsit.
Per últim, parles de la pèrdua de confiança, amb retrets i un to desagradable amb un argument que falta a la veritat i acusacions que no son certes, dient que “perquè l’1 de juliol (és a dir amb molta antelació) la CG va anunciar formalment al CD el calendari i la logística necessària per la 5a Conferència Ordinària …i tu, que eres el responsable d’enviar el NL, no vas fer-ho (sense que el fet greu hagi merescut cap explicació ni disculpa).”
Quan tu, el passat el 27 de juny, a esquenes meves, vas convocar part del Consell Directiu a una reunió en el Bar Trole per tractar temes de summa importància com son les convocatòries de la 7a. Conferència Extraordinària i 5a. Conferència Ordinària i a la que no se’m va convocar. Quan, en aquells moments, era un dels màxims representants del Sindicat sinó el que més. Un cop feta la reunió, al dia següent, només se’m va informar d’un calendari a seguir, que entre altres coses, deia que el dia 2 de juliol, i no el dia 1 com tu dius, que s’havia d’enviar un butlletí comunicant:
- 2 de juliol -Avis de fi de mandat del consell directiu i de les vacances (Per fer que el mes d’agost sigui hàbil i poder enllestir-ho tot). -Vot electrònic.
A mi, el Calendari no se’m va comunicar amb suficient antelació. En el seu moment, al Consell Directiu li vaig manifestar la meva discrepància de que el mes d’agost es considerés hàbil. El dia 2 de juliol tenia una sessió fotogràfica per la qual cosa no vaig tenir temps suficient per preparar-l’ho però si el vaig enviar el dia següent a les 10:30 del matí. Els temes inclosos d’aquell butlletí es podien comunicar sense problema el dia següent.
I no era, com tu dius, el de la convocatòria de la 5a. Conferència Ordinària, que aquest el vareu programar pel 20 de juliol i que es va enviar en la data que s’havia previst.
- 20 de juliol
-Convocatòria Conferència ordinària. Ens passaran el document. -Cens afiliació.
Com veus, el butlletí on es comunicava la convocatòria de la 5à Conferencia Ordinaria es va fer el dia programat i no tenia que donar explicacions, ni disculpar-me ja que es va fer dins del termini que es va dir.
Per cert, sabedor que jo era la persona encarregada d’enviar els butlletins, no hagués sigut més lògic enviar-me directament a mi tota la informació dels butlletins?
Tot esperant que es consideri la meva proposta de rebuig de la 7a Conferència Extraordinària per defecte de forma.
Salut,
Xavier Subias / afiliat núm. 940729
Etiquetes: 7a Conferència Extraordinària, Comissió de Garanties Sindicat de la Imatge UPIFC, Debat