Fundació Joan Miró

Taula rodona amb Sandra Balsells (UPIFC) i Alba Sotorra, moderada per Rosa Maria Calaf, el dimecres 21·11·2018, a les 19 h, a l’Auditori de la Fundació Miró, a Barcelona.

( POST) D’esquerra a dreta: Sandra Balsells (UPIFC), Alba Sotorra, i Rosa M. Calaf, en acabar la Taula rodona a la Fundació Joan Miró.

 

SANDRA BALSELLS (Barcelona, 1966) és llicenciada en Periodisme per la UAB (1989) i va cursar el Postgrau de Fotoperiodisme en el London College of Printing del Regne Unit. En 1991 va cobrir la guerra de Croàcia com a col·laboradora freelance per The Times, i fins a finals de 2000 va documentar per diferents mitjans internacionals les successives guerres iugoeslaves (Croacia, Bosnia-Herzegovina, Serbia i Kosovo). Ha fet nombrosos reportatges a Israel, Palestina, Mèxic, Rumania, Canadà, Cuba, Moçambic, Haití i Sicilia, i ha publicat a The New York Times, The Toronto Star, The Observer, Today, Evening Standard, La Vanguardia, Woman, Avui i El Temps, entre molts altres. Fins a la data ha realitzat una seixantena d’exposicions individuals i col·lectives i té obra en diverses col·leccions públiques i privades. És autora del llibre “Balkan in memoriam” i ha comissariat i co-comissariat rellevants exposicions i seminaris pel MNAC, MUSAC y Fundación Santa María de Albarracín, entre molts altres

L’any 2006 va guanyar el Premio Ortega y Gasset a la Millor Tasca Informativa.

Desde 1995 compagina els seus treballs fotoperiodístics amb la docència de Fotografia a la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, a Barcelona.

  • Sandra Balsells és afiliada del Sindicat de la Imatge UPIFC des del 01·11·1995, amb carnet de PREMSA núm. 9511073

ALBA SOTORRA  (Reus, 1980) és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Complutense de Madrid (2004) i màster Europeu en Estudis Culturals per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (2008).  Ha produit i dirigit documentals sobre històries de llibertat, igualtat i identitat des d’una perspectiva de gènere, entre els que destaquen “Miradas desveladas” (2008), “Qatar la carrera” (2011), “Game Over” (2015) i “ Commander Arian” (2018). Aquest darrer llargmetratge que narra la seva convivència amb les Unitats de Defensa de les Dones, YPJ, combatents contra el Daesh a Rojava (Síria) va ser seleccionat per al Festival Internacional de Documental del Canadà.

MODERA:

ROSA MARIA CALAF (Barcelona, 1945) és una reconeguda periodista i escriptora, llicenciada en dret per la Universitat de Barcelona i llicenciada en periodisme per la UAB. De 1970 a 2009 va desenvolupar la seva carrera a TVE, exercint de corresponsal a Nova York, Moscou, Buenos Aires, Viena i Roma, amb un breu parentesi com a directora de programació de TV3 l’any 1983..

Respectada arreu per la seva ètica professional, va ser guardonada amb el Premi Ondas a la millor tasca professional el 2001, amb el Premi José Couso de Llibertat de Premsa el 2009, així com amb el Premi Nacional de Periodisme de la Generalitat de Catalunya, també l’any 2009, sent investida Doctora Honoris Causa per la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona, 2008), per la Universitat Miguel Hernández (Elx, 2010) i per la Universitat Jaume I (Castelló, 2014).

QUAN:Dimecres 21 de novembre de 2018, a les 19 h.
ON:Auditori de la Fundació Joan Miró
ADREÇA:Parc de Montjuic s/n. 08038 Barcelona
COM ARRIBAR-HI:
  • Bus: 55 / 150
  • GOOGLE Maps: clic AQUÍ
INSCRIPCIÓ:GRATUÏTA

  • Públic general amb reserva prèvia en el web de la Fundació (clic AQUÍ)
  • Afiliats/des UPIFC: amb la presentació del carnet del Sindicat
ORGANITZA:
+INFORMACIÓ: Fundació Joan Miró

ACTIVITAT RECOMANADA per: 
OPCIONAL
A les 18 h, visita gratuïta a l’exposició temporal relacionada “Lee Miller i el surrealisme a la Gran Bretanya”

públic general: amb inscripció prèvia al web de la Fundació Miró (clic AQUÍ)

afiliats/des UPIFC: amb el carnet del Sindicat

 

La fotògrafa nordamericana LEE MILLER va treballar com a fotoperiodista per a la revista Vogue durant la Segona Guerra Mundial. Va cobrir els bombardejos de Londres i l’alliberament de París, i va documentar l’horror dels camps nazis de Buchenwald i Dachau.

Miller i el seu company, l’artista anglès Roland Penrose, van exercir d’ambaixadors de la causa surrealista a territori britànic i també van mantenir una estreta relació amb Joan Miró

L’exposició mostra les activitats del cercle surrealista en el Regne Unit des de la mirada de Miller, una de les seves integrants més destacades.

Lee Miller. David E. Scherman, Dressed for War [David E. Scherman, vestit per a la guerra], Londres, 1942 © Lee Miller Archives, Anglaterra, 2018. Tots els drets reservats

L’A Redacció / 19·11·2018